• مونا اسمعیلی

شرکت توسعه کشت ذرت

شرکت توسعه کشت ذرت با هدف (کوشش در ازدیاد کشت و تولید ذرت و سایر نباتات علوفه ای به منظور افزایش تولید داخلی) در سال 1361 تشکیل و با ایجاد نمایندگی در استانهای خوزستان_فارس _کرمانشاه و ایلام کلیه مناطق ذرت خیز در غرب و جنوب و مرکز کشور را تحت پوشش خدمات خود دارد . 

شرکت با داشتن پرسنل متخصص و مجرب و 20 هزار متر مربع انبار سوله و 3 هزار متر مکعب سیلو و 35 دستگاه انواع ماشین های خشک کن افقی و عمودی ، ذرت تولیدی کشاورزان را  خریداری و مطابق استاندارد ملی، خشک و بوجاری و انبار نموده و به مصرف کنندگان عرضه می نماید. این شرکت قادر است برحسب نوع نیاز مشتریان ، انواع ذرت با کیفیتهای متنوع برای مصارف دامی و صنعتی را تولید نماید. 

شرکت توسعه کشت ذرت با شناسایی و بررسی مستمر ارقام جدید ذرت هیبرید خارجی و انتخاب و ثبت ارقام جدید توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور، بذر ذرت هیبرید جدید به کشاورزان معرفی می کند. 

شرکت ارقام خارجی ثبت شده در کشور را در داخل کشور تولید و پس فرآوری و بسته بندی به کشاورزان عرضه می نماید. 

مدرنترین کارخانه فرآوری بذر ذرت در کرمانشاه احداث شده است ، این کارخانه سالانه 7500 تن بذر ذرت کشور را پس از خشک کردن ، فرآوری و ضدعفونی و بسته بندی می نماید. این کارخانه با ویژگیهای منحصر به فرد ، قادر است بذور با خلوص ژنتیکی و فیزیکی بالا را در سایزهای متنوع به صورت یکنواخت ضدعفونی نموده و بذور سالم با استاندارد بالا بسته بندی و عرضه نماید. 

شرکت توسعه کشت ذرت به کلیه کشاورزان متقاضی خدمات آموزشی و فنی را قبل از کشت و بعد از کشت به صورت رایگان عرضه می نماید و نهاده های اختصاصی ذرت ، کود و سم را در سراسر کشور به کشاورزان معرفی و عرضه می نماید. 

top