• مونا اسمعیلی

شرکت دیاموند گروث سولوشنز | شرکت دایموند گروث سولوشنز

شرکت دیاموند گروث سولوشنز ، شرکت دایموند گروث سولوشنز هیومیک گروث سولوشنز امریکا،بزرگترین و برترین تولید کنننده اسید هیومیک و محصولات ارگانیک در دنیا

مواد هیومیکی محصول نهایی تجزیه هر ماده آلی در شرایط ویژه توسط میکروارگانیسم های خاک می باشند.در حالت عالی میزان ایده آل آن در خاک های کشاورزی 4تا 6 در صد است و حاصلخیز ترین خاک ها ، خاک هایی هستند که این مقدار از ماده الی را دارند. 

از آنجا که این مواد مشتق شده از هوموس می باشند به نام هیومیک اسید هم شناخته می شوند که به رنگ قهوه ای تیره هستند و می توانند میلیون ها سال در طبیعت دوام بیاورند. هیومیک اسید یک درشت مولکول (ماکرومولکول) طبیعی آلی می باشد می باشد که با پدیده های شیمیایی و باکتریایی در خاک تشکیل می شود و در واقع طی وسیعی از ترکیبات الی _معدنی بوده که از ترکیب بسیار پیچیده و شگفت انگیزی برخوردار است. 

به طور کلی هیومیک اسید اصلاح کننده ساختار خاک و افزایش دهنده نفوذ هوا و آب به درون خاک ست که فضای مناسبتری را برای رشد و نفوذ ریشه در خاک ایجاد می کند. و منجر به افزایش رشد ریشه های اصلی و مویینه ریز که وظیفه جذب آب و عناصر غذایی را برعهده دارند می شود و به دنبال آن جذب عناصر غذایی را بر عهده دارند و می شود به دنبالآن جذب عناصر غذایی نامحلول و بلوکه شده خاک با سرعت بیشتری انجام میشود که در نهایت افزایش رشد چشم گیری در پیکره گیاه و افزایش عملکرد را به دنبال خواهد داشت . 

نحوه میزان مصرف اسید هیومیک پودری 

میزان توصیه شده را به دفعات و به مقدار 2تا 3 دکیاوگرم در 1000 لیتر اب حل کرده و  وارد سیستم آبیاری خود کنید در صورت استفاده از آبیاری غرقابی 30 دقیقه آخر آبیاری میزان توصیه شده را به آب آبیاری اضافه کنید. 

برای محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای میزان 2تا 4 کیلوگرم در هکتار 

برای چمن میزان 3تا 6 کیلوگرم  در هکتار 

تاثیرات هیومیک اسید 

ایجاد تعادل در اسیدیته خاک 

اصلاح ساختار خاک ، گسترش سیستم ریشه ای و دسترسی بیشتر ریشه به منابع جدید افزایش قدرت جوانه زنی بذور و نیز پنجه گیاهان ،به خصوص در گیاهان یکساله 

افزایش مقدار میوه نشینی ، شاخص بریکس میوه ها و در نتیجه افزایش عملکرد و کیفیت 

صرفه جویی در مصرف کودهای شیمیایی و کاهش هزینه های جاری مزرعه و باغ 

ایجاد توازن در عناصر غذایی خاک و گیاه و نیز افزایش خاصیت بافری خاک برای جذب بهتر 

دارای اثر کلاته سازی روی عناصر ریز مغذی خاک و تبدیل آنها به فرم قابل جذب 

تحریک فعالیت آنزیمی و فتوسنتز، حفظ میزان تعرق و افزایش نفوذ پذیری و غشا سلولی 

کاهش تنش شوری و خشکی و افزایش مقاومت در گیاه در مقابل بیماری ها و سرما زدگی 

افزایش جذب و نگهداری اکسید ها، کربنات ها، سولفید ها، سولفات ها  و همچنین آهن ،ازت، پتاسیم ،کلسیم ، منیزیم و فسفردر نواحی ریشه گیاه و انتقال آن در زمان مناسب به ریشه گیاه (افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی خاک )

جلوگیری از کلروز و یا زردی گیاهان 

هیومیک اسید پودری 

هیومات پتاسیم 95%

پتاسیم 13%

فولویک اسید 15%

کلسیم 1%

ازت 1%

کربن کل 36%

بلک آیرون 

هیومیک اسید 47/5%

آهن 6/5% 

پتاسیم 6% 

هیومیک اسید مایع 

هیومیک اسید 12%

فولویک اسید 2/6 % 

پتاسیم 4/3%

برای مشاهده تمام محصولات شرکت دایموند گرو کلیک کنید

top